Bloggnorge.com // TravelLovers

TravelLovers

Come along with us on our journey around the world!

CINQUE TERRE

Kategori: Uncategorized | 0 kommentarer » - Skrevet Sunday 7. August , 2016 kl. 15:09

Som sagt var vi nå fremme i La Spezia, og hadde funnet et hotell med basseng.
Kopi av DSC_1334.JPG

Dagen etter vi ankom spiste vi frokost, og slappet av noen timer ved bassenget, før vi dro inn til sentrum for å få tak i billetter til togtur og båttur gjennom Cinque Terre.
Planen vår var egentlig å gå den ene veien gjennom Cinque Terre, og ta toget tilbake, men pga. varmen orket vi ikke dette. Dessuten var deler av den letteste ruten stengt pga. vedlikehold av den såkalte ”kjærlighetsstien”. Det er jo viktig å pleie kjærligheten.
Vi fant frem til togstasjonen, og fikk kjøpt togbilletter. Båtbillettene kunne vi kjøpe ved havnen neste morgen.

Neste morgen kjørte vi til havnen og fikk kjøpt billetter. VI hadde egentlig ingen planer om å ta båten, men det tyske paret vi møtte på den lille restauranten i Spello sa at dette var den beste måten å se Cinque Terre på. De løy ikke!
Om man tar båten får man virkelig sett hvor flott området er, og hvor spesielle byene ser ut fra havet.

P1020832.

P1020859.P1020856.P1020906.
fgfgP1020839. P1020892.
Vi tok båten til siste stopp, Monterosso, og kikket litt rundt, før vi fant en strand.
Her hadde vi tenkt å ligge et par timer, men ble liggende resten av dagen.
Paret på solsengene ved siden av oss var et hyggelig par fra Oregon i USA. De var rundt 60 år, og var på en måneds rundreise i Europa.

I sekstiden på kvelden tok vi siste båt tilbake. På vei tilbake booket vi et hotellrom på et flott hotell like ved havnen, NH La Spezia, det siste rommet de hadde på hotellet, i følge damen i resepsjonen. Da vi sjekket inn kom også hele byens fotballlag for å sjekke inn. Vi hadde ikke hørt om laget før, og kjente heller ikke igjen noen. Laget var Spezia, og spiller i Serie B.
Vi gikk så å spiste middag på terrassen til hotellrestauranten.

Dagen etter dro vi til togstasjonen. Togene i Cinque Terre er ikke særlig punktlige, så om man skal rekke noe kan man ikke stole på toget. Heldigvis hadde vi det ikke travelt, og siden vi var sent ute til toget, passet det veldig fint.
Vi tok toget gjennom Cinque Terre og kikket rundt i de forskjellige småbyene. Det var koselig å gå rundt å kikke, men vi anbefaler at dere bruker båt, og ikke tog når dere skal oppleve Cinque Terre.

.DSC_1395
.DSC_1412.DSC_1415 .
.13950532_10157193646045627_1322315464_o .
.DSC_1403 .DSC_1391.DSC_1364.
Etter togturen kjørte vi mot Livorno, siden vi neste dag skulle ta båten derfra til Sardinia.
På veien stoppet vi innom et hotell i Pisa. Resepsjonisten virket nesten litt sur for at hun fikk gjester, men vi fikk sjekket inn og gikk opp på rommet. Areso skulle ta en dusj, men dusjhodet fungerte ikke. Aircondition sto heller ikke på.
Vi gikk ned i resepsjonen og sa i fra. Der fikk vi beskjed om at de skulle se hva de fikk tid til, men skulle prøve å fikse det i morgen. Siden vi skulle sjekke ut neste morgen sa vi at det hjalp oss lite. Dette gjorde henne tydelig irritert, og sa klart i fra at hun skulle prøve å fikse det.
Vi hadde liten tro på at dette ville bli ordnet, så vi orket ikke å tenke mer på det, og gikk heller ut for å spise. Tripadvisor sa det skulle være en god restaurant rett rundt hjørnet, men da vi kom dit var det bare en liten kafè som knapt nok hadde noe å spise.

Vi spaserte videre før vi fant en Osteria med fantastisk mat.

Da vi kom tilbake til hotellet hadde resepsjonisten vært å kjøpt nytt dusjhode. Vi tok det med opp og skrudde det på. Aircondition hadde de også slått på.